MarketingFacts

Inhoud syndiceren Marketingfacts
Marketingfacts.nl is een van de meest populaire marketing weblogs in Nederland. Feiten en cijfers over interactieve digitale marketing worden afgewisseld met luchtige onderwerpen.
Bijgewerkt: 11 uren 45 min geleden

Waarom technologie als regen op het raam is

vr, 09/24/2021 - 14:00

Een tipje van de sluier wordt opgelicht wat ons te wachten staat aan verdere automatisering en robotisering. Dat is zeker een treffende samenvatting van dit interessante boek.


Lees meer over: Waarom technologie als regen op het raam is.

‘Anderhalf miljard naar abonnement op product’

vr, 09/24/2021 - 10:00

Nederlanders geven verrassend veel geld uit aan abonnementen op producten als bloemen, scheermesjes of maaltijdboxen. Inkomen is daarbij geen onderscheidende variabele, in alle groepen komen ongeveer net zoveel abonnees voor. Wel blijken vooral jongeren en randstedelingen vaker te kiezen voor het gemak van een – bijvoorbeeld – één verse boxer per maand. Abonnementen op contactlenzen en vloeistof krijgen de beste beoordeling (8,5). Er was onderzoek.


Lees meer over: ‘Anderhalf miljard naar abonnement op product’.

CMO van morgen wil strategie van hybride creativiteit

vr, 09/24/2021 - 07:00

'De volgende generatie CMO Chief Marketing Officers zal het marketingvak ten goede veranderen', zo stelt Adobe naar aanleiding van zijn rapport 'De CMO van Morgen'. Het Adobe Workfront-onderzoek wijst dat meer dan een kwart (27%) van de aanstormende marketingleiders CMO wil worden om te kunnen innoveren en de marketingfunctie te verbeteren. 


Lees meer over: CMO van morgen wil strategie van hybride creativiteit.

‘SEO is altijd relevant, SEA niet’

do, 09/23/2021 - 14:00

Waar halen de leden van De DDMA Commissie Search hun inspiratie vandaan?  Waar baseren ze hun visie op? Wat zijn hun grootste uitdagingen? Hoe gaan ze te werk?  We gaan met alle commissieleden in gesprek hierover! In dit interview spreken we met Sieger van Zuiden, Lead SEO & Content Consultant bij Storm Digital, en Ingmar Duynisveld, Senior Customer Journey Expert bij ING.


Lees meer over: ‘SEO is altijd relevant, SEA niet’.

Online clinic: De kracht van klantbeloftes #adv

do, 09/23/2021 - 13:57

De Bovag Garantie, de power promise van Ziggo, de 7 zekerheden van de Jumbo, wie kent ze niet? Wat is de kracht van klantbeloftes als de 7 zekerheden. Het benoemen expliciet benoemen wat klanten mogen verwachten maakt je organisatie beter. Ontdek tijdens de gratis online clinic van Beeckestijn Business School hoe je meer toegevoegde waarde kunt creëren voor je klanten.

Meld je gratis aan voor de clinic op 13 oktober


Lees meer over: Online clinic: De kracht van klantbeloftes #adv.

Podcast over Recht

do, 09/23/2021 - 10:00

Als een marketingmiddel vanuit de organisatie ontstaat, dan kun je dat als marketeer alleen maar toejuichen. Dat deed marketingmanager Fokkelien Boorsma van advocaten- en notariskantoor KienhuisHoving dan ook, toen advocaten het initiatief namen voor een podcast. Deze blog illustreert dat echt ieder product interessant genoeg is voor een podcast. KienhuisHoving slaagt er zelfs in een podcastevent op te zetten rondom juridische onderwerpen. In aanloop naar het NIMA Regio Oost-event over 'De waarde van Podcasts' vertelt Fokkelien Boorsma in dit vraaggesprek hoe je een podcast start, collega’s betrekt en ook luisteraars krijgt. 


Lees meer over: Podcast over Recht.

Shopping Today 14 oktober – mis het niet! #adv

do, 09/23/2021 - 09:58

Hoe blijf jij bij in de razendsnel ontwikkelende e-commercebranche? Op welk gebied je ook meer wilt leren, Shopping Today bereidt je voor op de digital toekomst. Bezoek op 14 oktober 2021 Shopping Today in DeFabrique Utrecht en laat je inspireren door toonaangevende keynote-sprekers en praktische kennissessies, zodat je e-commercebedrijf in de toekomst (nog) beter kan presteren.

Bestel hier je ticket


Lees meer over: Shopping Today 14 oktober – mis het niet! #adv.

Hoe prikkel je peer influencers om gezond gedrag te stimuleren?

do, 09/23/2021 - 07:00

Hoe motiveer je peer influencers om bepaald gezond gedrag vrijwillig te promoten? Nou, het is in ieder geval belangrijk om in te spelen op hun intrinsieke motivatie, zeg maar de mate waarin ze het interessant of leuk vinden om dit te doen. Dit blijkt uit onderzoek.


Lees meer over: Hoe prikkel je peer influencers om gezond gedrag te stimuleren?.

Drie vragen van mijn jongere ik: Arjan Rattink SMP - RVS Marketing

wo, 09/22/2021 - 14:53

​Stél dat je de kans kreeg om te tijdreizen, en stel dat je 'jongere zelf' de kans kreeg om drie vragen te stellen. Aan je docent, aan je ouders, aan je collega’s. Gewoon omdat je pas véél later ontdekte dat je die vraag had moeten stellen. Om dingen beter te begrijpen, om jezelf scherpere keuzes te laten maken, om jezelf een hoop moeite te besparen.


Lees meer over: Drie vragen van mijn jongere ik: Arjan Rattink SMP - RVS Marketing.

ReclameReview: heeft Van Gogh nog branding nodig?

wo, 09/22/2021 - 14:02

Wie was Vincent van Gogh? Hoe keek hij naar de wereld en waarom schilderde hij wat hij schilderde? Volgens het Van Gogh Museum zijn dat vragen waar we over na moeten denken met zijn allen. Daarom hebben zij dit centraal gesteld in de nieuwe merkcampagne.


Lees meer over: ReclameReview: heeft Van Gogh nog branding nodig?.

Ivonne van den Heuvel (ANWB): ‘Digitaal moet eenvoudig zijn’

wo, 09/22/2021 - 10:00

In het kader van de Digital Excellence Monitor 2021 interviewen we de winnaars in de verschillende branches: in deze aflevering spreek ik met Ivonne van den Heuvel, commercieel directeur ANWB Verzekeringen. Zij gaat op online CX in de verzekeringsbranche aan kop met ANWB. Een gesprek over digitaal eenvoudig houden, betrouwbaar en stabiel blijven terwijl je digitaal wilt versnellen, de snelheid van de opkomst van zelfservice, en over datagedreven werken met slimme tooling.


Lees meer over: Ivonne van den Heuvel (ANWB): ‘Digitaal moet eenvoudig zijn’.

Social Service Congres #adv

wo, 09/22/2021 - 09:41

Op 11 november vindt het Social Service Congres plaats. Tijdens dit event spreken inspirerende en inhoudelijke sprekers over Digital Identity én kun je netwerken met leiders uit het vakgebied.

Bestel je early bird ticket


Lees meer over: Social Service Congres #adv.

Waarom jij Unilever niet gelooft als het zegt dat Andy Allesreiniger natuurlijk is

wo, 09/22/2021 - 07:00

Geloof jij Unilever als het bedrijf zegt dat zijn  Allesreinger van het merk Andy op een natuurlijke basis is? Waarschijnlijk niet. Tenminste, niet in vergelijking tot Marcel’s Green Soap-allesreiniger. De vloekende zege van een allesreiniger.


Lees meer over: Waarom jij Unilever niet gelooft als het zegt dat Andy Allesreiniger natuurlijk is.

De PR-methode in een podcast

di, 09/21/2021 - 14:00

Paar maanden geleden is Aaron Mirck op Marketingfacts begonnen met het delen van podcast-interviews die passen in het verlengde van zijn boek over PR. Inmiddels staan er vier van die interviews op Facts en Mirck heeft er nog een heleboel meer beloofd, dus daar gaan we nog plezier aan beleven. Een hoop praktische voorbeelden en uitleg over geslaagde PR-campagnes, met name in het hoekje van B2B en start-ups.


Lees meer over: De PR-methode in een podcast.

CustomerFirst Congres - let’s connect again #adv

di, 09/21/2021 - 13:57

Het is tijd om je klant centraal te stellen. Wil je weten hoe? Kom dan op 11 november naar het CustomerFirst Congres. En laat je inspireren op het gebied van onder andere: customer experience, klantgerichtheid, AI, digitale transformatie, klantobsessie, chatbots en voice.

Bestel je early bird ticket


Lees meer over: CustomerFirst Congres - let’s connect again #adv.

SWOCC verlaagt drempel voor onderwijs

di, 09/21/2021 - 10:00

Mooi nieuws van en voor marketingstudenten, -docenten en -onderzoekers: SWOCC heeft het 'SWOCC voor onderwijs' gelanceerd. Daarmee biedt het onderwijsinstellingen breed toegang tot de SWOCC-publicaties en de Modellenbank op basis van IP-gecontroleerde toegang. Een onderwijsinstelling of bibliotheek kan daardoor voortaan met één 'begunstigerschap' profiteren voor verschillende opleidingen. Alle opleidingen waarbinnen marketing- of communicatievakken worden gegeven, kunnen zo gebruik maken van SWOCC.


Lees meer over: SWOCC verlaagt drempel voor onderwijs.

Is machine learning de redding voor de cookieloze marketeer?

di, 09/21/2021 - 07:00

Na jaren van fijn data verzamelen naderen we nu een wereld zonder third-party cookies. Hoe nu verder? Machine learning kan uitkomst bieden. Het kan marketeers helpen klanten goede ervaringen te bieden, met als gevolg: betere marketingprestaties en hogere conversies.


Lees meer over: Is machine learning de redding voor de cookieloze marketeer?.

Kijk niet vreemd op als merken binnenkort bankdiensten introduceren

ma, 09/20/2021 - 14:00

Zijn we al in de metaverse? Branded banking, social capital, utility en entertainment als model voor sociaal succes. Drone awards en interactieve podcasttoepassingen uit China. Dit allemaal in de nieuwe week van Koot!


Lees meer over: Kijk niet vreemd op als merken binnenkort bankdiensten introduceren.

Tom de Bruyne: ‘Ideeën moeten seks kunnen hebben in je hoofd’

ma, 09/20/2021 - 10:00

Tom de Bruyne is een expert in gedragsontwerp, overtuigingspsychologie en marketing innovatie. Daarmee helpt hij niet alleen klanten, hij leert ze ook de kneepjes van het vak in de SUE Behavioral Design Academy. Ik sprak hem voor de nieuwe aflevering van de Namara Show!


Lees meer over: Tom de Bruyne: ‘Ideeën moeten seks kunnen hebben in je hoofd’.

Hoe verandert Gorillas de boodschappen markt? #adv

ma, 09/20/2021 - 09:56

Heb jij jouw kaarten al besteld voor Shopping Today? Op donderdag 14 oktober zijn we weer live met 1.000+ aanwezige e-commerce professionals en 40 inspirerende sessies die je niet wilt missen. Zo vertelt keynotespreker Sadik Cevik de missie van flitsbezorger Gorillas. Zij willen dat consumenten tegen retailprijzen moeiteloos direct toegang te geven tot verse en gezonde producten. Mis zijn sessie niet!

Bestel nu je tickets


Lees meer over: Hoe verandert Gorillas de boodschappen markt? #adv.