Feed-aggregator

Infographic: de techontslagen van 2024

Emerce - za, 03/02/2024 - 07:40

2024 begon met behoorlijk wat techontslagen, en aan die trend is nog geen einde gekomen:
volgens gegevens van het Layoffs.fyi-portaal zijn er alleen al tussen 1 januari en 13 februari 2024 34,000 werknemers ontslagen bij technologiebedrijven. Alleen al bij Microsoft en Google ging het om een paar duizend. Ook Twitch, Salesforce, Citrix en eBay zette personeel op straat. De Duitse softwaredienstverlener SAP, die op 23 januari 8.000 ontslagen aankondigde als onderdeel van een herstructureringsproces, is verantwoordelijk voor 23 procent van de ontslagen.

Foto: Anefo

 

Nieuwe Amstelveense Amac-winkel wordt twee keer zo groot

Emerce - za, 03/02/2024 - 06:05

Apple-specialist Amac opent zaterdag 9 maart een nieuwe winkel in het centrum van Amstelveen. De vestiging aan het Binnenhof 62 heeft een oppervlakte van 160 vierkante meter, waarmee hij twee keer zo groot is als de huidige winkel van Amac aan het Binnenhof 61.

De Amac-winkel in Amstelveen is na Breda en Den Bosch de derde in Nederland die is ingericht als Apple Premium Partner (APP), het nieuwste winkelconcept van Apple. Er komt veel meer ruimte voor de Apple-producten en bijbehorende accessoires voor iPhone, iPad, MacBook en Apple Watch, die direct naast de producttafels staan.

In de nieuwe winkel staat geen toonbank met kassa meer. Dit zorgt ervoor dat er nog meer ruimte is voor de producten en accessoires. Verder is er een servicetafel voor inname van reparaties en een technicus die iPhones vaak nog dezelfde dag kan repareren.

APP is een vervolg op het Apple Premium Reseller (APR)-concept dat in 2009 bij Amac in Eindhoven de wereldprimeur beleefde. Inmiddels zijn er 48 Amac-winkels door heel het land. Daarmee is het bedrijf de grootste APP van Europa.

Plannen Europese digitale identiteit goedgekeurd

Emerce - za, 03/02/2024 - 05:25

Het Europees Parlement is afgelopen week akkoord gegaan met de plannen voor een Europese digitale identiteit. Daarmee kunnen burgers zich in de gehele Europese Unie identificeren.

De plannen werden met 335 stemmen voor, 190 stemmen tegen en 31 onthoudingen aangenomen.

Vanuit een speciale wallet-app voor smartphones en andere apparaten kunnen burgers onder meer allerlei documenten delen. Grote platformen zullen worden verplicht om de nieuwe Europese digitale identiteit te accepteren.

Het gebruik van de digitale identiteit zal volgens de EU daarentegen vrijwillig zijn. Burgers krijgen ook geen Europees burgerservicenummer. Via een privacydashboard krijgen Europese burgers controle over hun gegevens. De app wordt open source.

De Piratenpartij is niet blij met Europese digitale identiteit en spreekt van een valstrik. ‘Overidentificatie zal geleidelijk onze rechten om diensten anoniem te gebruiken aantasten’, aldus de partij. ‘Mark Zuckerberg heeft geen recht om onze identiteit te zien. Het toevertrouwen van onze digitale levens aan de overheid in plaats van Facebook en Google doet ons van de regen in de drup belanden.’

AI hulpje Copilot binnenkort in het Nederlands

Emerce - vr, 03/01/2024 - 14:54

Het AI hulpje Copilot van Microsoft, gebaseerd op technologie van OpenAI, wordt in maart en april uitgerold voor 17 extra talen, waaronder het Nederlands.

Naast het Nederlands worden Deens, Fins, Noors, Portugees (Portugal) en Zweeds ondersteund. Vanaf maart wordt Copilot in Excel ook ondersteund in het Spaans, Frans, Duits, Portugees (BR) en Italiaans.

Recent kondigde Microsoft ook Copilot for Finance en Security aan, de nieuwste generatie van AI speciaal voor financiële medewerkers en professionals.

Met deze nieuwe dienst helpt Copilot tijd terug te winnen door te helpen bij complexe taken in Microsoft Outlook, Excel, Microsoft Teams en nog veel meer Microsoft 365-applicaties.

Edenspiekermann Amsterdam wordt Tomorrow

Emerce - vr, 03/01/2024 - 13:51

Edenspiekermann Amsterdam verandert zijn naam in Tomorrow als gevolg van een strategische heroriëntatie van de organisatie.

De rebranding markeert de afsplitsing van de Nederlandse tak van de Edenspiekermann-groep. Elke entiteit slaat zijn eigen weg in om zich te richten op specifieke markten en klanten die ze op deze manier beter van dienst kunnen zijn. De herstructurering gaat vandaag in, 1 maart 2024.

Managing director Vanessa Flink legt uit, dat zij meer focus wil op designgedreven innovatie. Haar Tomorrow gelooft dat een meer gespecialiseerde aanpak nodig is voor de toegenomen complexiteit en onzekerheid in de wereld van klanten.

Qua eigendom staat Tomorrow los van de Edenspiekermann-groep. De aandelen zijn in handen van de oorspronkelijke eigenaren Jonne Kuyt, Jeroen Pluim en Joost Holthuis.

Tomorrow is een combinatie van een strategische consultancy en design agency.

De meerderheid van de aandelen in Edenspiekermann Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland en de VS gaat naar Appsfactory Group.

OBI4wan en Squeezely worden Spotler NL

Emerce - vr, 03/01/2024 - 12:54

OBI4wan, Spotler Nederland en Squeezely integreren hun operationele bedrijfsvoering en gaan verder als één organisatie onder de naam Spotler NL.

De drie bedrijven zijn al geruime tijd onderdeel van de Spotler Group, leverancier van datagedreven marketingsoftware. Met deze integratie versterken de bedrijven hun posities in de Nederlandse markt.

Door de integratie ontstaat een organisatie met 120 medewerkers.

De dagelijkse leiding komt in handen van Alexander de Ruiter. Hij wordt CEO van de nieuwe Spotler NL-organisatie. Ivo Lindhout en Tim Hoefnagel. De huidige managing director van het Spotler Nederland, Mark van den Berg, zal binnen de Spotler Group de rol van Chief Marketing Officer op zich nemen.

Spotler kocht eerder al bedrijven als Buckles, Datatrics, Really Simple Systems en Shopping Minds. Webpower, Sooqr, Pure360 en Tripolis werden Reds geïntegreerd in de organisatie.

De koop- en bouwstrategie wordt mede gefinancierd door grootaandeelhouder CNBB Equity Partners.

Amazon opent online modewinkel in India

Emerce - vr, 03/01/2024 - 11:57

Amazon is van plan om in India een speciale online winkel te lanceren, Bazaar, waar het geen extra kosten in rekening zal brengen aan verkopers die merkloze en trendy mode- en lifestyleproducten aanbieden.

Het Amerikaanse bedrijf hoopt zo de concurrentie aan te gaan met rivaal Flipkart, eigendom van Walmart, Reliance’s Ajio en de door SoftBank gesteunde Meesho.

De artikelen die via Bazaar worden verkocht, zullen minder dan 600 Indiase roepies kosten, of iets meer dan een dollar.

Bazaar biedt verkopers toegang tot tientallen miljoenen klanten, probleemloze levering en geen verwijzingskosten, zegt Amazon in de mededeling.

Meta in Nederland opnieuw voor de rechter gedaagd

Emerce - vr, 03/01/2024 - 10:55

De Data Privacy Stichting (DPS) start in samenwerking met de Consumentenbond een nieuwe rechtszaak tegen Meta om compensatie voor gebruikers van Facebook en Instagram af te dwingen. DPS en de Consumentenbond waren hierover in onderhandeling met Meta, maar die gesprekken zijn op niets uitgelopen.

In 2023 oordeelde de rechtbank Amsterdam dat Meta jarenlang de privacy van Nederlandse gebruikers schond. Volgens de rechtbank had Meta consumenten onvoldoende geïnformeerd over waar hun gegevens voor gebruikt werden. Ook ontbrak de toestemming om de gegevens voor advertentiedoeleinden te gebruiken. Daarnaast misleidde Meta zijn gebruikers volgens de rechtbank door essentiële informatie achter te houden. Aan deze overtredingen maakt Meta zich nog altijd schuldig.

Meta schond privacyrechten van Facebook- en Instagramgebruikers ook door jarenlang persoonsgegevens door te sturen naar de Verenigde Staten. Zonder voldoende bescherming tegen Amerikaanse overheidssurveillance. Hiervoor kreeg het bedrijf een boete van 1,2 miljard euro van de Ierse toezichthouder. Ook voor deze privacyschendingen willen DPS en de Consumentenbond compensatie voor gebruikers.

DPS eist dat Meta iedere Facebookgebruiker 750 euro compensatie betaalt voor alle schadelijke gevolgen van het verzamelen en gebruiken van persoonsgegevens. Daarnaast eist DPS voor iedere Facebook- en Instagramgebruiker 500 euro voor de illegale doorgifte van gegevens naar de Verenigde Staten. Ten slotte vraagt DPS de rechter om Facebookgebruikers een bedrag ter compensatie toe te kennen op basis van de waarde van hun gegevens die Meta onrechtmatig heeft gebruikt.

Consumenten in Nederland die na 1 april 2010 een Facebookaccount hadden en in aanmerking willen komen voor een schadevergoeding voor het gebruik van hun gegevens van Facebook kunnen zich aanmelden bij de Consumentenbond.

Google krijgt vergunning voor datacenter in Wallonië

Emerce - vr, 03/01/2024 - 09:55

Google heeft een vergunning om een datacenter te bouwen in het Waalse Farciennes. Dat bevestigt Raphael Stokis, gedelegeerd ambtenaar van het Waals Gewest, tegenover Belgische media. Uiteindelijk moeten er drie datacentra komen in de Belgische gemeente.

Het datacenter krijgt een oppervlakte van 7500 vierkante meter en op korte termijn levert de bouw 400 banen op.

Tegen 2025, wanneer het center klaar is, moet 90 procent van de energie die er verbruikt wordt, opgewekt worden door koolstofvrije bronnen.

Later wil Google op dezelfde plek twee grotere datacenters bouwen van 20.000 en 30.000 vierkante meter,

Het nieuwe datacent er wordt het zesde van het bedrijf in België.

Mogelijk dit jaar nog beursgang Klarna

Emerce - vr, 03/01/2024 - 08:57

Betaalspecialist Klarna voert gesprekken met zakenbanken over een beursgang in de VS. Die kan mogelijk nog dit najaar plaatsvinden.

Volgens persbureau Bloomberg ligt de waardering van de variant op de creditcard rond de twintig miljard dollar.

De waardering van Klarna lag tegen het einde van de coronaperiode op 46 miljard dollar en een jaar later op zeven miljard. Beleggers hebben moeite om onderliggende waarde en sentiment goed in te schatten. De Zweden zien die twee nu als ongeveer in balans.

Of het daadwerkelijk tegen een beursgang komt tegen deze prijs is in deze fase ongewis. Bloomberg verwoordt de actuele opvattingen binnen de bedrijfskringen.

Klarna boekte afgelopen zomer voor het eerst winst, maar ging ook een periode in van reorganisatie. Daarbij raakten honderden medewerkers hun baan kwijt.

Sligro, Arla Foods en Stryfes naar Emerce B2B Digital

Emerce - vr, 03/01/2024 - 08:19

Sligro, Arla Foods en Stryfes zijn de eerste namen van bedrijven die zich presenteren op Emerce B2B Digital op 16 mei in Pakhuis de Zwijger in Amsterdam.

Sligro heeft in een jaar tijd 53 experimenten gedraaid. 23 bleken winnaars en 10 verliezers. De verlizers hebben Sligro behoed voor het bouwen en doorvoeren van op voorhand gefaalde concepten. Bij grotere organisaties kan er weerstand zijn als je start met experimenteren. Bij Sligro werd dat opgepakt door eerst de focus te leggen op eenvoudige verbeteringen (het laaghangend fruit) en zo de kracht van CRO te bewijzen. Kim Beniers vertelt hoe Sligro die cultuur heeft aangewakkerd en hoe je daar zelf vandaag al mee kunt starten.

Binnen Arla Foods hebben ze een Test & Learn programma opgezet. Waarmee ze, aan de hand van experimenten, hun leerproces versnellen en de bureaucratie te omzeilen en ‘quick & dirty’ kunnen testen wat wél en niet werkt.

Tijdens deze sessie zullen Nike en Remi vertellen hoe de experimentele cultuur hen heeft geholpen om e-commerce naar een hoger niveau te tillen en wat voor een methodologie zij binnen Arla Foods hanteren.

Tegenwoordig wordt meer dan driekwart van de aankoopbeslissingen genomen louter op basis van online gevonden informatie. Als je met je bedrijf wilt groeien, moet je daarom online de autoriteit worden in jouw branche. Hoe win je daar het vertrouwen van je potentiële klanten?  Door al hun vragen te beantwoorden en hun zorgen weg te nemen. Het inmiddels beproefde recept voor deze sales- en marketingstrategie heet They Ask, You Answer.

In de sessie van Danielle Navas-Brandt MBA van Flynq leer je waarom het werkt en krijg je een voorproef van hoe je het aanpakt in de praktijk. Deze methodiek verandert niet alleen jouw kijk op sales en marketing, maar maakt jou en je organisatie veel sterker klantgericht. De sessie is gericht op B2B directie, verkopers en marketeers.

Meer namen van sprekers volgen. Kaarten zijn hier te koop.

Foto Peter Boer

Politie gebruikt Google Ads om cybercrime te bestrijden

Emerce - vr, 03/01/2024 - 07:45

De Nederlandse politie zet sinds 2021 structureel Google Ads in om cybercrime te voorkomen. Jongeren die via Google zoeken naar termen die verband houden met cybercrime, kregen van de politie een preventiebericht in de vorm van een Google Ad te zien.

De resultaten zijn volgens de politie fors: de advertenties gericht op DDoS zijn sinds 2021 ruim 360.000 keer vertoond en er is ruim 27.000 keer op de advertentie geklikt. De kosten voor de Nederlandse politie zijn aanzienlijk, de politie heeft ruim 60.000 euro uitgegeven.

De Nederlandse politie heeft samen met internationale politie-eenheden gezamenlijke Google Ads campagnes geïnitieerd. Deze campagnes hadden als doel om te voorkomen dat personen die zoeken naar termen over cybercrime, overgaan tot het uitvoeren van bijvoorbeeld DDoS-aanvallen. Ook deze verschillende campagnes leverden significante resultaten op.

Uit de resultaten van de verschillende Google Ads campagnes blijkt overtuigend dat Google Search wordt gebruikt om te zoeken naar termen die verband houden met cybercrime. Zorgelijk is dat de zoekmachine ook resultaten laat zien die verwijzen naar verschillende aanbieders van software om een ​​DDoS-aanval uit te voeren. Het is daarom een ​​relevant platform om jongeren te bereiken met een preventieboodschap over de gevaren en gevolgen van het plegen van cybercrime.

Bpost verwerkt meer pakketten

Emerce - vr, 03/01/2024 - 07:18

Bpost verwerkte meer pakketten in het laatste kwartaal van 2023 dan een jaar eerder. Het postvolume kende evenwel een daling van 8,1 procent.

De bedrijfsopbrengsten van de groep bedroegen in het vierde kwartaal 1,2 miljard euro. De aangepaste EBIT was 74,1 euro, een daling van 3,7 procent tegenover het jaar ervoor.

Voor het volledige jaar 2023 bedraagt de aangepaste EBIT van de groep 248,5 miljoen euro.

Bpost heeft een aantal belangrijke uitdagingen voor de boeg, zoals overeenstemming bereiken met de overheidsdiensten rond compliance audits en de persdistributie in België.

Kansspelautoriteit (Ksa) legt Gammix boete op van bijna 20 miljoen euro

Emerce - do, 02/29/2024 - 18:15

De Kansspelautoriteit (Ksa) legt Gammix Limited een boete op van bijna 20 miljoen euro voor het aanbieden van online kansspelen zonder dat zij daarvoor een vergunning heeft. Eerder kreeg Gammix voor het illegale aanbod al een last onder dwangsom opgelegd van 4 miljoen.

Gammix biedt op meerdere websites (o.a. rantcasino.com, betoriginal.com, bluvegas.com, cashimashi.com, goslot.com, nordslot.com, vegadream.com en scatters.com) illegale online kansspelen aan die voor spelers in Nederland beschikbaar zijn.

Gammix heeft geen maatregelen genomen om spelers uit Nederland te weren.

Met een hoogte van bijna 20 miljoen euro is dit de hoogste boete die de Ksa sinds haar oprichting heeft opgelegd. Bij het bepalen van de hoogte van de boete wordt onder meer gekeken naar de geschatte omzet, afkomstig van Nederlandse spelers, maar ook naar boeteverhogende omstandigheden. In het geval van Gammix ging het daarbij onder meer om het ontbreken van leeftijdscontrole, de mogelijkheid tot autoplay en turboplay (en daarmee het aanzetten tot onmatig spelen) en andere, onredelijke voorwaarden.

Deezer introduceert Duo abonnement

Emerce - do, 02/29/2024 - 15:04

Muziekstreamingdienst Deezer biedt een nieuw abonnement aan gericht op het gebruik door twee personen. Voor 16 euro per maand stelt Deezer Duo twee gebruikers in staat om muziek te streamen met de voordelen van het premium-abonnement. Beide gebruikers krijgen een eigen account, waarmee ze individuele afspeellijsten kunnen maken.

Er kunnen in totaal vijf apparaten op Duo worden aangesloten, die allemaal kunnen worden gebruikt om tegelijkertijd naar muziek te luisteren. Beide gebruikers van een Deezer Duo-abonnement krijgen ook hun eigen inloggegevens, waarmee ze inloggen op de app.

Deezer Duo is de moeite waard in vergelijking met twee afzonderlijke abonnementen: Deezers goedkoopste losse abonnement Premium kost 12 euro per maand en 24 euro voor twee personen.

Je kunt Deezer Duo ook als jaarabonnement kopen: het kost dan 175 euro, wat overeenkomt met 14,58 euro per maand.

Europese consumentenbonden tegen Facebooks ondermijning van GDPR

Emerce - do, 02/29/2024 - 13:52

Acht lokale consumentenbonden uit Europa vragen de privacywaakhond uit hun landen op te treden tegen Facebooks poging om de GPDR op grote schaal te ondermijnen.

Facebook en Instagram stellen honderden miljoenen Europeanen voor de illegale keuze om óf een abonnement te nemen óf reclame te accepteren als ze die Meta-diensten gebruiken. “Dat is een rookgordijn om het echte probleem, het illegaal verwerken van persoonsgegevens, te verbloemen, Dit loopt al sinds 2018.”, aldus de BEUC-koepel van de bonden.

Nederland is een van de landen die deelneemt aan de gecoördineerde actie.

“Ze dienen klachten in, omdat Meta zich niet aan de basisprincipes van de GDPR houdt. Bovendien beschikt het niet over de juridische basis om op omvangrijke schaal persoonsgegevens te verzamelen. De keuze”, ‘pay or consent’,”geeft de gebruiker geen vrije, geïnformeerde keuze.”

De BEUC-leden vragen de toezichthouders in hun respectievelijke landen om Meta te dwingen een valide digitale Ja/Nee-sticker in te voeren. Dat houdt in: wie dat wel wil, laat zijn data vastleggen en verwerken voor commerciële toepassen. Wie dat niet wil, moet daar van kunnen afzien maar wel Meta’s diensten gebruiken.

De Amerikaanse techreus zal juridisch zijn uiterste best doen om geen Ja/Nee-sticker te hoeven toepassen. Met persoonsgerichte reclame genereert het bedrijf namelijk een jaaromzet van 132 miljard dollar. Strenge toepassing van de Europese privacywet kan het concern vele miljarden euro’s omzetderving opleveren.

Meta is niet de enige die worstelt met het streng toepassen van de Europese privacyregels onder GDPR. Google weet maar niet de regie te krijgen over het uitfaseren van cookies als reclamevehikel in Chrome en bokst op tegen de Engelse toezichthouder CMA.

Foto: Edwards Sweed (cc)

Retailmedia Just Eat Takeaway naar 200+ miljoen euro

Emerce - do, 02/29/2024 - 13:04

De omzet uit reclame-activiteiten in de app steeg bij Just Eat Takeaway afgelopen jaar met 28 procent naar 208 miljoen euro.

Zonder er al te veel ruchtbaarheid aan te geven ontwikkelt het moederbedrijf van Thuisbezorgd.nl een nieuwe bron van inkomsten. In jargon wordt dit ook wel retailmedia genoemd. Praktisch gezien verkoopt Just Eat Takeaway reclameruimte in zijn app aan derde partijen.

Enkele beschikbare posities:

Voor veel retailbedrijven is reclame-exploitatie, want dat is wat deze nieuwe tak van sport is, nieuw. Het vergt ook een ander soort medewerkers om dit professioneel op te pakken. Geen verkopers van platformplekken, maar media- en marketingmensen die denken in termen van targeting, bereik en mediawaarde en conversieattributie. CEO Jitse Groen rapporteerde gisteren voor de derde keer hoe zijn reclame-activiteiten zich ontwikkelen.

De internationale maaltijdbezorger had vorig jaar 84 miljoen klanten (-6%) van wie 67 procent meerdere orders plaatst. Gemiddeld doet men 2,8 orders per maand.

Veel impact op het totaal heeft retailmedia niet. Het is goed voor vier procent van de totale omzet. Aan de andere kant: de bruto winstmarges op deze dienst kunnen oplopen tot tientallen procenten.

In de telefonische toelichting aan de financiële markt werd met geen woord gesproken over de reclame-activiteiten.

Het vacatureoverzicht van het concern verklapt ook niets over de omvang van de retailmediatak.

Eindhoven geselecteerd als Nederlandse NAVO-hotspot AI

Emerce - do, 02/29/2024 - 11:55

Komende jaren stroomt er 25 miljoen euro venture capital naar Eindhoven om innovaties in de technologische en militaire industrie te bespoedigen.

Het geld komt uit een potje van Defensie, voor de NAVO, en zal worden beheerd door de regionale ontwikkelingsmaatschappij BOM. De toewijzing draagt enig elan, omdat er per land maar één regio wordt aangewezen als beste voor dit soort duale innovaties. In de ogen van de militaire alliantie is dat Brabant.

“Het is een eerste stap om risicokapitaal te verschaffen om te investeren in deze innovatieve start-ups. In totaal investeert de NAVO een miljard om lokale ondernemingen te helpen hun civiele technologie voor militaire toepassingen klaar te maken.“

“Dit initiatief brengt niet alleen technologische vooruitgang naar conflictpreventie, maar pakt ook mondiale uitdagingen aan zoals energieschaarste en klimaatverandering. De samenwerking heeft al Nederlandse bedrijven als Kitepower en Lobster Robotics aangetrokken, die zich richten op militaire toepassingen voor civiele producten. Nu Brainport deze rol op zich neemt, schept het een precedent voor toekomstige samenwerkingsverbanden in het versterken van wereldwijde veiligheid door innovatie.”

Kitepower heeft zijn wortels in Delft, waar het ontstond uit een idee van astronaut Wubbo Ockels.

Praktische alle regionale hubs in Europa en de VS die deelnemen aan dit programma richten zich in elk geval op AI-toepassingen, maar ook ruimtevaart, biotech en micro-elektronica staan op de agenda. Bedrijven die worden geselecteerd door deelname bouwen civiele en wetenschappelijke toepassingen die tegelijkertijd van onderscheidend nut zijn voor militaire domeinen.

Het hoofdkantoor van het NATO Innovation Fund (NIF) zit in Nederland. Daar werd een jaar geleden in internationaal verband toe besloten.

Foto: EU2016-NL (cc)

Shampoo Bars en Brandblussershop kanshebbers Friends of Search Awards 2024

Emerce - do, 02/29/2024 - 11:00

De jury van de Friends of Search Awards 2024 is eruit. In de categorie Beste SEA (Search Engine Optimization) strijden Shampoo Bars en Brandblussershop om de overwinning. AON, HEMA en Kader Group zijn genomineerd in de categorie Beste SEO.

Bij het beoordelen van de inzendingen heeft de jury gekeken naar hoe de cases zich onderscheiden in helder strategisch denken, innovatie, effectiviteit, tastbare resultaten, duidelijkheid, privacyvriendelijkheid en verantwoord gebruik van gegevens. Naast Barry Adams (Polemic Digital) en Frederick Vallaeys (Optmyzr) bestaat de jury uit een internationaal team van onafhankelijke search-experts: Martin Röttgerding (SEA Safeguard), Anu Adegbola (PPC Live UK), Michiel Nienhuis (Google), Eline Barten (Wehkamp), Heather Physioc (VML), Arnout Hellemans (Online Markethink), Linda Hogenes (Coolblue).

De Friends of Search Awards zijn een initiatief van brancheverenigingen DDMA en VIA Nederland. De winnaars zullen hun case presenteren op het podium tijdens het Friends of Search-congres op 21 maart in de Kromhouthal in Amsterdam, naast een volledig programma met sprekers zoals Aleyda Solis, Martin Röttgerding (SEA Safeguard)en Kevin Indig.

Electronic Arts schrapt 5 procent van zijn personeel

Emerce - do, 02/29/2024 - 10:03

Opnieuw vallen er ontslagen in de game industrie. Electronic Arts stuurt opnieuw werknemers naar huis na twee eerdere ontslagen in 2023. Vermoedelijk gaat het om 650 tot 670 teamleden.

EA schrapte eerder 800 banen in het begin van 2023. Later in 2023 verdwenen nog eens 50 teamleden die werkten in een van de grootste ontwikkelingsstudio’s, BioWare.

De eerder aangekondigde Star Wars first person shooter van de ontwikkelaar wordt geannuleerd. Het bedrijf zal zich concentreren op ‘nieuwe projecten op basis van onze eigen merken’.

Inhoud syndiceren