Verkopersonline
Pas na drie keer ‘nee’ is het oké
Verkopers missen kansen door bij de eerste tegenwerping het contact af te sluiten. Maar een ‘nee’ als een kans zien maakt je nog niet opdringerig. Ontdek hier hoe dit werkt.
Durf een klant af te wijzen
Als iemand bij ons aanklopt zeggen we snel en graag JA. NEE zeggen doen we vaak door geen reactie te geven. Lees hier wat er te winnen valt door actief en netjes af te wijzen.
VERKOPER - "EEN UITSTERVEND BEROEP"
Al decennia wordt het geroepen. Nog nooit is het waar gebleken. Maar nu dan, met internet, social media, de opkomst van ai en alles wat wellicht nog gaat komen in de nabije toekomst?
Aandacht geven: een groeimarkt!
Theoretisch gezien is het eenvoudig om al je klanten te behouden: gewoon een kwestie van aandacht geven. Waarom is het dan toch zo moeilijk?
Marketing en sales voor softwarebedrijven
Veel softwarebedrijven lopen vast in hun conversies. Hoe kunnen ze zich weer onderscheiden en aantrekkelijk worden? Lees het hier.
“Voor Steffan is iederéén een potentiële klant”
Optimisme is een groot goed als je acquisitie of sales medewerker bent. Maar moet je het zijn? Kan je het leren? Lees er hier alles over.
Creëer verleiding in je aanbod
In een markt vol gelijksoortige diensten kan je opvallen door mysterie toe te voegen aan je aanbod. Lees hier hoe de nieuwsgierigheid van klanten te prikkelen.
Last van kortsluiting bij het schrijven van offertes?
Veel accountmanagers zijn blij als ze een offerte mogen maken. Maar het schrijven, daar zien ze als een berg tegenop. Herkenbaar? Zo pak je een schrijversblok aan.
Consultative Selling: welke KPI’s zijn van belang ?
Recent behaalde omzet lijkt de belangrijkste KPI, maar schijn bedriegt. In complexere verkoop loont het meer om ook naar andere KPI’s te kijken. Lees hier welke.
De klant bepaalt wat ie betaalt?!
'Waardebepaling achteraf', bekend mee? Het kan u meer opleveren dan menigeen denkt. Ontdek hier waarom, en hoe.
Situationeel leiding geven in de Verkoop
Als verkoper leidt u, als het goed is, een proces. U kunt daarbij goed gebruik maken van strategieën van managers en leidinggevenden, zeker in lastige verkoopsituaties.
Oprechte interesse tonen; moeite doen loont
Voor verkopers is oprechte interesse tonen van levensbelang, maar dat gaat lang niet altijd vanzelf. Integendeel… Het goede nieuws: moeite doen loont! Lees hier hoe dat werkt.
Verkoopvaardigheden verbeteren in een digitale wereld
Veel B2B-verkopers ervaren dat traditionele trainingen hun vaardigheden niet aanscherpen zoals ze hadden gehoopt. Ontdek hier waarom, en wat je eraan kan doen.
Creëer een ijzersterke propositie
Waarom willen prospects maar niet inzien dat jullie de oplossing zijn? Omdat ze die zelf willen bedenken. Lees hier hoe je daar succesvol mee om gaat.
Zit nieuwe klanten maken wel in het DNA van het team?
Hoe krijg je de schwung in je salesteam? Is er wel voldoende beweging om nieuwe klanten te maken? Lees over verkopers werven en proactiviteit op gang brengen.
Is uw inleiding voor een aanbestedingstekst ook zo slaapverwekkend?
Wat staat er in de eerste zinnen van úw aanbestedingstekst? Hoe laat u de vonk meteen overslaan in de inleiding? Voorbeelden van hoe het niet moet en tips voor hoe wel.
Nieuwe Klanten, hoe dan?
Waarom wachten op klanten als je zelf proactief aan de slag kunt? Lees hier wat een goede start en aandacht voor je kunnen doen.
Verpak gemak in de prijs
Speel in op de Total Cost of Ownership van uw klant. Toon aan dat uw aanbod gunstiger is dan dat van een ander, liefst ook met onderzoekscijfers voor uw geloofwaardigheid.
Help mij, ik wil graag klant blijven!
De meeste klanten klagen niet maar vertrekken met stille trom. Een klacht is dus een signaal. Lees hier hoe je daar optimaal gebruik van maakt.
Laat zien dat u ongewapend bent
Een verborgen agenda, van de ander of van u, die toch aan het licht komt, kan rampzalige gevolgen hebben. Voorkomen is beter dan genezen: advies over transparant zijn.